We are pleased to present the CMAOntario Board of Directors, and as always wish to acknowledge the Founding President Rob MacArthur and Founding Patron Linda Wright for their definitive roles in the Country Music Association of Ontario. As well we would like to thank Past Presidents Sam Arraj, Cathie Faint, Bruce Good, Barry Haugen, and Heather Ostertag  for their dedicated contributions towards building this organization, and all of our past directors.

~ ~ ~

Nous avons le plaisir de vous présenter le Conseil d'administration de CMAOntario et, comme toujours, nous souhaitons remercier le président fondateur Rob MacArthur et la présidente d'honneur fondatrice Linda Wright pour leur rôle déterminant dans l'Association de musique country de l'Ontario. Nous tenons également à remercier les anciens présidents Sam Arraj, Cathie Faint, Bruce Good, Barry Haugen et Heather Ostertag pour leur contribution dévouée à l'édification de cette organisation, ainsi que tous nos anciens directeurs.

Executives

Patrick Duffy

Chair


Patrick Duffy is the Creative Director for Attention Design, a firm he established twenty years ago to service the music industry. His awards as a designer – nine CCMA awards for Album Design and more than two dozen nominations - suggest that he might be a better designer than drummer, his original career choice. A past Consulting Art Director to EMI Music Canada, and in the same role for almost ten years with the CCMA, he is currently a principal designer for Canadian Music Week, and a member of the faculty at both The Harris Institute (Toronto) and Durham College (Oshawa) teaching graphic design.
~ ~ ~
Patrick Duffy est le directeur créatif d'Attention Design, une société qu'il a créée il y a vingt ans pour servir l'industrie musicale. Ses récompenses en tant que designer - neuf prix de l'ACMC pour la conception d'albums et plus de deux douzaines de nominations - suggèrent qu'il pourrait être un meilleur designer que batteur, son choix de carrière initial. Ancien directeur artistique consultant d'EMI Music Canada, il a occupé le même poste pendant près de dix ans à l'ACMC. Il est actuellement concepteur principal de Canadian Music Week et membre du corps enseignant du Harris Institute (Toronto) et du Durham College (Oshawa), où il enseigne la conception graphique.

Kat Clark

1st Vice Chair


Kat Clark has been working in the music and entertainment industry for over a decade. After graduating from Television Broadcasting and Communications Media, she worked on productions including the JUNOS and Canadian Walk of Fame recognizing the incredible contributions of Canadian musicians on the world stage. Diving deeper into her passion for country music, Kat spent many years working her way up the ladder at Durham Radio Inc where she started behind the scenes in production and promotion and then transitioned to an on air position as host of the community events cruiser at KX947, swing announcer on the KX Morning Ride and eventually director of the promotions department for all of the DRI stations. In the spring of 2022, Kat accepted a position as Marketing Manager with OVG360, an international venue management company with over 140 properties world wide. There, she is responsible for the three Core Entertainment venues in Hamilton including FirstOntario Centre, FirstOntario Concert Hall and The Studio, where she has cheered on many Ontario artists as they have grown from performing in the lobby before the show, all the way up to headlining the mainstage in front of 17,000+. Her husband, Daniel Clark, is a fellow CMAOntario member and owner of Cithara Guitars Inc. Together they have worked at many music festivals across Southern Ontario supporting acts of all sizes and genres. Kat has vast experience working on committees and boards for not-for-profit organizations including the CCMA Host City Committee and Mohawk College Alumni Association Chair and is looking forward to bringing the skills she honed as a member of these organizations to the 2023 CMAOntario Board of Directors.
~ ~ ~
Kat Clark travaille dans l'industrie de la musique et du divertissement depuis plus de dix ans. Après avoir obtenu un diplôme en télédiffusion et en communication, elle a travaillé sur des productions telles que les JUNOS et le Canadian Walk of Fame, qui reconnaissent les contributions incroyables des musiciens canadiens sur la scène internationale. Plongeant plus profondément dans sa passion pour la musique country, Kat a passé de nombreuses années à gravir les échelons à Durham Radio Inc. Elle a commencé dans les coulisses de la production et de la promotion, puis a fait la transition vers un poste à l'antenne en tant qu'animatrice de la croisière des événements communautaires à KX947, annonceuse de swing sur le KX Morning Ride et finalement directrice du département des promotions pour toutes les stations de DRI. Au printemps 2022, Kat a accepté un poste de responsable marketing chez OVG360, une société internationale de gestion de sites qui compte plus de 140 propriétés dans le monde. Elle y est responsable des trois salles de spectacles Core Entertainment à Hamilton, à savoir FirstOntario Centre, FirstOntario Concert Hall et The Studio, où elle a encouragé de nombreux artistes ontariens à se produire dans le hall avant le spectacle, jusqu'à devenir la tête d'affiche de la scène principale devant plus de 17 000 personnes. Son mari, Daniel Clark, est un autre membre de CMAOntario et propriétaire de Cithara Guitars Inc. Ensemble, ils ont travaillé à de nombreux festivals de musique dans le sud de l'Ontario, soutenant des artistes de toutes tailles et de tous genres. Kat possède une vaste expérience au sein de comités et de conseils d'administration d'organismes sans but lucratif, notamment le Comité de la ville hôte de l'ACMC et la présidence de l'Association des anciens du Collège Mohawk, et elle est impatiente de mettre à profit les compétences qu'elle a acquises en tant que membre de ces organismes au sein du Conseil d'administration de CMAOntario 2023.

Nicole Rayy

2nd Vice Chair


Rapidly growing her name in the country industry with over 40K social followers Nicole Rayy has amassed over 3.4 million catalogue streams to date, with her smash single Feels Like Yesterday racking in over 600K streams alone. Five-time CMA Ontario nominee, she's received praise from country tastemaker press such as The Boot, Complete Country, and Top Country while finding her music places across popular playlists like Spotify's New Music Nashville, Women in Country, Live Country and Best Country Songs of 2021 as well as Amazon Music's Breakthrough Country and Fresh Country. Nicole has played festivals such as Hagersville Rocks, Dauphin’s Countryfest, Manitoulin Countryfest – and she’s even had the experience of performing at the World Music Festival in Shanghai, China. Nicole carved out her place in the country community by consistently creating initiatives to support fellow female artists including her #AllWomanMusic songwriters series, and her all-female festival HarmoniaFest, gearing up for its fourth year this summer.
~ ~ ~
Avec plus de 40 000 adeptes sur les réseaux sociaux, Nicole Rayy s'est rapidement fait un nom dans l'industrie du country et a accumulé plus de 3,4 millions de streams sur son catalogue à ce jour, son single Feels Like Yesterday ayant été écouté plus de 600 000 fois à lui seul. Cinq fois nominée au CMA Ontario, elle a reçu des éloges de la presse spécialisée dans la musique country, comme The Boot, Complete Country et Top Country, et sa musique se retrouve dans des listes de lecture populaires comme New Music Nashville, Women in Country, Live Country et Best Country Songs of 2021 de Spotify, ainsi que Breakthrough Country et Fresh Country d'Amazon Music. Nicole a participé à des festivals tels que Hagersville Rocks, Dauphin's Countryfest, Manitoulin Countryfest - et elle a même eu l'occasion de se produire au World Music Festival de Shanghai, en Chine. Nicole s'est taillé une place dans la communauté country en créant constamment des initiatives pour soutenir ses collègues artistes féminines, notamment sa série d'auteurs-compositeurs #AllWomanMusic et son festival exclusivement féminin HarmoniaFest, qui se prépare à fêter sa quatrième année cet été.

Adam Clark

Treasurer


A Kingston native, Adam went to Toronto to attend Ryerson University (now Toronto Metropolitan) to pursue a career in accounting. While he remained an introvert during his formative young adulthood, Adam quickly fell in love with the live music scene, compelled to seize any and every opportunity to lose himself with the crowd regardless of the genre. Upon graduation from his program, Adam returned to his hometown of Kingston, ON and now works for former treasurer Sam Arraj at "Seeds & Company". Adam was looking for a way to give back, so when Sam offered him the position of Treasurer, Adam was eager to accept, and looks forward to becoming better acquainted with the country music scene.
~ ~ ~
Originaire de Kingston, Adam s'est rendu à Toronto pour étudier à l'université Ryerson (aujourd'hui Toronto Metropolitan) afin de poursuivre une carrière dans la comptabilité. Bien qu'il soit resté introverti pendant sa formation de jeune adulte, Adam est rapidement tombé amoureux de la scène musicale, se sentant obligé de saisir toutes les occasions de se perdre dans la foule, quel que soit le genre. Après avoir obtenu son diplôme, Adam est retourné dans sa ville natale de Kingston, en Ontario, et travaille maintenant pour l'ancien trésorier Sam Arraj à "Seeds & Company". Adam cherchait un moyen de rendre la pareille à ses collègues. Lorsque Sam lui a proposé le poste de trésorier, Adam a accepté avec enthousiasme et se réjouit à l'idée de mieux connaître la scène de la musique country.

Brian Allen

Secretary


A veteran of the business, Brian was a member and principal songwriter for the band Toronto in the ‘80s, logging 4 platinum albums. Following the band’s breakup, Brian saw success as a co-writer of “What About Love” which propelled Heart to a 10 million seller. Attic Records recruited Brian as head of A&R, a post he held for 15 years. In addition to overseeing the label’s artist roster, he produced several artists for the label, yielding 2 double platinum sellers each for Lee Aaron and Haywire. Following Attic, Brian moved to SOCAN as Manager of the International Department. In 2002, Brian founded his production venture, AMPLUS Productions.

Brian is a member of Canadian Country Music Association, SOCAN, CMRRA, Songwriters Association of Canada, Toronto Blues Society and Toronto Musicians’ Association. He has served on committees for CIRPA (now CIMA), CCMA, CARAS and chaired the Music Advisory Committee at Humber College. Brian has taught music business courses at Metalworks Institute and is frequently a guest lecturer and panelist. He has served as Secretary on the Board of Directors of the Country Music Association of Ontario for 3 terms.

Today, Brian’s core businesses are songwriting, producing and consulting. Productions include 5 albums for Juno winner Robert Michaels, Marshall Dane’s “Running Stop Signs” (Country Music News # 11 album of 2011), Mike Lynch’s “Road Map” (Country Music News # 5 album of 2011), and Darrelle London’s “Edible Word Parade” (via EMI). Brian has earned 25 gold, platinum and special achievement awards as an artist, producer and songwriter. “What About Love” was inducted into the Canadian Songwriters Hall of Fame in September of 2021.
~ ~ ~
Vétéran de l'industrie, Brian a été membre et principal auteur-compositeur du groupe Toronto dans les années 80, enregistrant 4 albums de platine. Après la séparation du groupe, Brian a connu le succès en tant que coauteur de "What About Love", qui a propulsé Heart à 10 millions d'exemplaires vendus. Attic Records a recruté Brian en tant que responsable de l'A&R, un poste qu'il a occupé pendant 15 ans. En plus de superviser la liste des artistes du label, il a produit plusieurs artistes pour le label, ce qui a permis à Lee Aaron et Haywire de vendre deux albums doublement platine chacun. Après Attic, Brian a rejoint la SOCAN en tant que directeur du département international. En 2002, Brian a fondé son entreprise de production, AMPLUS Productions.

Brian est membre de l'Association canadienne de musique country, de la SOCAN, de la CMRRA, de l'Association des auteurs-compositeurs-interprètes du Canada, de la Toronto Blues Society et de la Toronto Musicians' Association. Il a siégé à des comités de la CIRPA (aujourd'hui CIMA), de la CCMA, de la CARAS et a présidé le comité consultatif sur la musique du Humber College. Brian a donné des cours sur le commerce de la musique au Metalworks Institute et est fréquemment invité comme conférencier et panéliste. Il a été secrétaire du conseil d'administration de la Country Music Association of Ontario pendant trois mandats.

Aujourd'hui, les activités principales de Brian sont l'écriture de chansons, la production et la consultation. Ses productions comprennent cinq albums pour Robert Michaels, lauréat d'un Juno, Running Stop Signs de Marshall Dane (11e album de Country Music News en 2011), Road Map de Mike Lynch (5e album de Country Music News en 2011) et Edible Word Parade de Darrelle London (par l'entremise d'EMI). En tant qu'artiste, producteur et auteur-compositeur, Brian a reçu 25 récompenses d'or, de platine et d'accomplissement spécial. La chanson "What About Love" a été intronisée au Panthéon des auteurs et compositeurs canadiens en septembre 2021.

The Directors

Michel Benac

Director


Born in Ottawa, Michel Bénac is a franco-ontarian singer-songwriter, known as the frontman of LGS. In 1991, Michel founded Purple Hive Music Group / LaFab Music. Since 1999, LGS has released 5 albums and Michel has made a name for himself on the franco-canadian music scene. He was nominated for at the 2009 JUNO’s and received 15 Trille Or Awards. Before LGS, Michel was the frontman of Michael B and the Power, where he worked with Gilles Godard in Nashville.

In addition to music production, Michel has hosted the TV show RadArt for 3 seasons, Vendredi tout est permis on Radio-Canada and the drive home radio show on Unique FM. He sat as vice-president on the board of the APCM for 4 out of 8 years, on the ANIM board for 2 years and has been président of the Festival de la St-Jean in Ottawa since 2014.
~ ~ ~
Né à Ottawa, Michel Bénac est un auteur-compositeur-interprète franco-ontarien, connu comme le leader du groupe LGS. En 1991, Michel a fondé Purple Hive Music Group / LaFab Music. Depuis 1999, LGS a lancé 5 albums et Michel s'est fait un nom sur la scène musicale franco-canadienne. Il a été mis en nomination aux JUNO 2009 et a reçu 15 prix Trille Or. Avant LGS, Michel était le leader du groupe Michael B and the Power, où il a travaillé avec Gilles Godard à Nashville.

En plus de produire de la musique, Michel a animé l'émission RadArt pendant trois saisons, Vendredi tout est permis à Radio-Canada et l'émission de radio "drive home" sur Unique FM. Il a siégé comme vice-président au conseil d'administration de l'APCM pendant 4 ans sur 8, au conseil d'administration de l'ANIM pendant 2 ans et est président du Festival de la St-Jean à Ottawa depuis 2014.

Brooke Dunford

Director


A fan-first, Brooke’s introduction to the music industry came as a festivalgoer starting at Boots and Hearts 2012. She quickly fell in love with discovering new artists, the heart-warming emotions that come from our community of fans, and the lifestyle cultivated by a five-day camping event and officially joined the Republic Live team in 2016.
In 2018, Brooke moved on to developing new brands for the company, including the Big Sky Festival. Acting as the marketing lead for the company’s largest event to date, Canada Rocks with The Rolling Stones, her now expanded role at Republic Live to includes talent buying for both the venue as a whole and the Boots and Hearts Music Festival.
~ ~ ~
Fan avant tout, Brooke est entrée dans l'industrie musicale en tant que festivalière, en commençant par Boots and Hearts en 2012. Elle est rapidement tombée amoureuse de la découverte de nouveaux artistes, des émotions réconfortantes qui proviennent de notre communauté de fans et du style de vie cultivé par un événement de camping de cinq jours et a officiellement rejoint l'équipe de Republic Live en 2016. En 2018, Brooke est passée au développement de nouvelles marques pour l'entreprise, notamment le Big Sky Festival. En tant que responsable du marketing pour le plus grand événement de l'entreprise à ce jour, Canada Rocks avec les Rolling Stones, son rôle s'est maintenant élargi à Republic Live pour inclure l'achat de talents pour le site dans son ensemble et le Boots and Hearts Music Festival.

Burt Gidaro

Director


Burt is a passionate entertainment lawyer with extensive music industry, film, television, OTT, and agency/marketing law experience.

He began his entertainment career in the business affairs department of Breakthrough Films & Television. He was then recruited by EMI Music Canada to serve as the Head of Business Affairs. He subsequently served in the business affairs department of Universal Music (Canada) and later served as General Counsel to PolyGram Entertainment’s Canadian affiliate (“Once Were Brothers, Robbie Robertson and The Band”), as well as Head of Operations for New Metric Media (“Letterkenny”).

Burt’s career has been focused on the cultivation of relationships and building partnerships through growth-driving deals. He is also a musician and a lover of film and television, no matter what medium delivers them.
~ ~ ~
Burt est un juriste passionné par le divertissement qui possède une vaste expérience de l'industrie de la musique, du cinéma, de la télévision, de l'OTT et du droit des agences et du marketing.

Il a commencé sa carrière dans le domaine du divertissement au sein du département des affaires commerciales de Breakthrough Films & Television. Il a ensuite été recruté par EMI Music Canada en tant que responsable des affaires commerciales. Il a ensuite travaillé au département des affaires commerciales d'Universal Music (Canada), avant d'occuper le poste de directeur juridique de la filiale canadienne de PolyGram Entertainment ("Once Were Brothers, Robbie Robertson and The Band"), ainsi que celui de directeur des opérations de New Metric Media ("Letterkenny").

Au cours de sa carrière, Burt s'est attaché à cultiver les relations et à établir des partenariats par le biais d'accords stimulant la croissance. Il est également musicien et amateur de cinéma et de télévision, quel que soit le support utilisé.

Karen Hopkins

Director


Graduating 20 years ago, Karen received a diploma in advertising and media sales from Humber College and began her career in radio. Starting out at Central Ontario Broadcasting, she managed ad campaigns on Rock 95 (CFJB-FM) and KOOlFM (CKMB-FM) for 3 years before moving over to Larche Communications’ 104.1 The Dock (CICZ-FM) and KICX 106 (CICX-FM) where her love of country music was born. There, she supported numerous benefit concerts, events and award shows including the CMA Ontario Awards for the first time in 2014. That experience ignited a passion for the industry and a desire to support and be part of the community as it grew.

In 2015, she joined the on site media team and provided support for PR for Republic Live festivals Boots and Hearts, Wayhome, Big Sky Music Festival, Canada Rocks with the Rolling Stones and the Endless Summer Series at Burl’s Creek Event Grounds. In 2022 she joined Republic Live full time as Marketing Manager, and with the team, planned and executed two record breaking Boots and Hearts Music Festivals. Her creative thinking and connections brought the infamous “pink boots” and “20 foot guitar” by Visual Artist Briony Douglas.

Karen recently joined Admiral Live, producer of Kempenfest in Barrie, as Marketing and Sponsorship Manager. Kempenfest is North America’s largest outdoor Arts and Crafts festival. It brings over 400s vendors to Barrie’s waterfront, as well as a midway, food vendors and 2 stages that host touring artists from multi genres over the 4 days on the Civic long weekend every summer for over 50 years.

Born in Barrie, Ontario, Karen lives with her husband and kids in Innisfil, ON. Thanks to their support, she’s been able to attend or volunteer at the CMA Ontario Awards ever since 2014. Il y a 20 ans, Karen a obtenu un diplôme en publicité et en vente de médias du Humber College et a commencé sa carrière à la radio. Elle a commencé à Central Ontario Broadcasting, où elle a géré des campagnes publicitaires sur Rock 95 (CFJB-FM) et KOOlFM (CKMB-FM) pendant trois ans avant de passer à Larche Communications' 104.1 The Dock (CICZ-FM) et KICX 106 (CICX-FM), où son amour de la musique country est né. Elle y a assuré la promotion de nombreux concerts de bienfaisance, d'événements et de remises de prix, y compris les CMA Ontario Awards pour la première fois en 2014. Cette expérience a fait naître en elle une passion pour l'industrie et un désir de soutenir et de faire partie de la communauté au fur et à mesure qu'elle grandit.

En 2015, elle a rejoint l'équipe des médias sur place et a apporté son soutien aux relations publiques pour les festivals de Republic Live Boots and Hearts, Wayhome, Big Sky Music Festival, Canada Rocks with the Rolling Stones et Endless Summer Series at Burl's Creek Event Grounds. En 2022, elle a rejoint Republic Live à temps plein en tant que responsable du marketing et, avec l'équipe, a planifié et exécuté deux festivals de musique Boots and Hearts qui ont battu tous les records. Son esprit créatif et ses relations ont permis à l'artiste visuelle Briony Douglas de créer les fameuses "bottes roses" et la "guitare de 20 pieds".

Karen a récemment rejoint Admiral Live, producteur du Kempenfest à Barrie, en tant que responsable du marketing et du parrainage. Le Kempenfest est le plus grand festival d'art et d'artisanat en plein air d'Amérique du Nord. Il rassemble plus de 400 vendeurs sur le front de mer de Barrie, ainsi qu'une aire de jeu, des vendeurs de nourriture et deux scènes qui accueillent des artistes en tournée de différents genres pendant les quatre jours du long week-end civique, chaque été depuis plus de 50 ans.

Née à Barrie, en Ontario, Karen vit avec son mari et ses enfants à Innisfil, en Ontario. Grâce à leur soutien, elle est en mesure d'assister ou de faire du bénévolat aux Prix CMA de l'Ontario depuis 2014.

Lindsay Hyslop

Director


With over a decade of industry experience, Lindsay has worked in both label and management positions in Nashville and Toronto. Currently, Lindsay is the Director of Marketing for Anthem Entertainment in Nashville overseeing all aspects of marketing strategy and execution for Anthem Records’ label roster, working directly with artists and partners. Prior to Anthem, she managed the marketing, brand partnerships and streaming for RGK Entertainment Group and worked in Digital Marketing for Universal Music Canada. Throughout her career, Lindsay has worked closely with top domestic and international country artists including Dean Brody, Gord Bamford, Madeline Merlo, Sam Hunt and many more. She has developed great relationships with top Canadian brands including Molson, Giant Tiger, Palm Bay and more to generate additional revenue and exposure for her artists.. In 2016, she partnered with Toronto based animal rescue to organize a multi-artist photo shoot surrounding the CCMA Awards. The Top Country Sounds & Rescue Hounds 2017 featured Canadian and International country artists, receiving millions of free promotional impressions from Canadian radio and press outlets. It was sold on TopCountry.ca and raised over $10k for TEAM Dog Rescue. Lindsay also works closely with all Digital Service Providers to help artists receive millions of streams and prominent featuring in Canada and beyond.
~ ~ ~
Avec plus d'une décennie d'expérience dans l'industrie, Lindsay a occupé des postes de label et de management à Nashville et à Toronto. Actuellement, Lindsay est directrice du marketing chez Anthem Entertainment à Nashville, où elle supervise tous les aspects de la stratégie et de l'exécution du marketing pour la liste de labels d'Anthem Records, en travaillant directement avec les artistes et les partenaires. Avant de travailler pour Anthem, elle a géré le marketing, les partenariats de marque et la diffusion en continu pour RGK Entertainment Group et a travaillé dans le domaine du marketing numérique pour Universal Music Canada. Tout au long de sa carrière, Lindsay a travaillé en étroite collaboration avec les plus grands artistes nationaux et internationaux de musique country, notamment Dean Brody, Gord Bamford, Madeline Merlo, Sam Hunt et bien d'autres. Elle a développé d'excellentes relations avec des marques canadiennes de premier plan telles que Molson, Giant Tiger, Palm Bay et bien d'autres, afin de générer des revenus supplémentaires et d'offrir une meilleure visibilité à ses artistes. En 2016, elle s'est associée à un organisme de sauvetage d'animaux basé à Toronto pour organiser une séance photo multi-artistes à l'occasion des CCMA Awards. Le Top Country Sounds & Rescue Hounds 2017 a mis en vedette des artistes country canadiens et internationaux, recevant des millions d'impressions promotionnelles gratuites de la part des radios et des organes de presse canadiens. Il a été vendu sur TopCountry.ca et a permis de récolter plus de 10 000 dollars pour TEAM Dog Rescue. Lindsay travaille également en étroite collaboration avec tous les fournisseurs de services numériques afin d'aider les artistes à recevoir des millions de streams et à être mis en avant au Canada et au-delà.

Tara Shannon

Director


Tara Shannon is a music industry multi-hyphenate who has built her life around educating, empowering and entertaining. Renowned for her insightful and empowering speeches, Tara has been invited as a guest speaker at prestigious events including Artpreneur, Impact Entrepreneur Summit, and the globally recognized G20 Summit. Her experience and insight shared at these forums have inspired many aspiring artists and entrepreneurs. Tara is the co-founder and the dynamic force behind a group of companies spanning different industries which includes her artist-centric record label, Willow Sound Records & education-focused incubator, The (Gro)ve. She leverages her distinctive experiences in founding and managing businesses to equip music creators with the necessary tools to navigate today’s music industry. As an author and sought after life coach for music makers, Tara guides the next generation of musicians to transform into successful entrepreneurs in the ever evolving landscape of the music business - emphasizing that to be successful in the business of music, you first need to be successful in the business of YOU. Tara is also a seasoned recording artist and songwriter, with a career spanning over three decades and is currently working on her next studio album with Nashville producer and industry visionary, Jim Ed Norman. She currently sits on the board as Vice-President for the North East Regional Folk Alliance and is ending her final term as Treasurer for the Ottawa Music Industry Coalition this spring after serving for 6 years. Tara Shannon est une multihypnotiseuse de l'industrie musicale qui a construit sa vie autour de l'éducation, de l'autonomisation et du divertissement. Réputée pour ses discours perspicaces et stimulants, Tara a été invitée en tant qu'oratrice lors d'événements prestigieux tels que Artpreneur, Impact Entrepreneur Summit et le sommet du G20, reconnu dans le monde entier. Son expérience et sa perspicacité partagées lors de ces forums ont inspiré de nombreux artistes et entrepreneurs en herbe.
~ ~ ~
Tara est la cofondatrice et la force dynamique d'un groupe d'entreprises couvrant différents secteurs, dont son label de disques centré sur les artistes, Willow Sound Records, et son incubateur axé sur l'éducation, The (Gro)ve. Elle met à profit son expérience en matière de création et de gestion d'entreprises pour fournir aux créateurs de musique les outils nécessaires pour naviguer dans l'industrie musicale d'aujourd'hui. En tant qu'auteur et coach de vie recherché pour les créateurs de musique, Tara guide la prochaine génération de musiciens pour qu'ils deviennent des entrepreneurs prospères dans le paysage en constante évolution de l'industrie musicale - en soulignant que pour réussir dans l'industrie de la musique, il faut d'abord réussir dans l'industrie de VOUS. Tara est également une artiste et une compositrice chevronnée, dont la carrière s'étend sur plus de trois décennies. Elle travaille actuellement sur son prochain album studio avec Jim Ed Norman, producteur de Nashville et visionnaire de l'industrie. Elle siège actuellement au conseil d'administration en tant que vice-présidente de la North East Regional Folk Alliance et termine ce printemps son dernier mandat de trésorière de la Coalition de l'industrie de la musique d'Ottawa, après six ans de service.

Julian Taylor

Director


Toronto-based singer-songwriter Julian Taylor is one of those phoenix-like stars. His first moment in the sky started and ended with the hitmaking band Staggered Crossing. After their breakup, Julian could have walked away but instead, he went back to work, starting at the bottom. Julian founded Bent Penny Records, flexing his DIY entrepreneurial muscles that have carried him throughout his career.

There were moments of impact when he formed the Julian Taylor Band and released two albums. But those were mere steps in the process. When he decided to strip his songs to the basics and go solo with his soul-folk 2020 album, The Ridge, his career rose over the horizon again and sparkled brighter than the first time. Mostly acoustic and sung in Julian’s distinctive warm baritone, The Ridge earned him two JUNO Award nominations, one Canadian Folk Music Award for Solo Artist, five Native American Music Award nominations, plus a nomination for the Polaris Music Prize. In 2022, Taylor released his follow-up album, Beyond the Reservoir. It received a nomination from the Country Music Association of Ontario Awards in the Roots Artist of the Year category, a nomination for a JUNO Award in the Contemporary Indigenous Artist of the Year category, and two Ontario Folk Music Award nominations for Song of the Year and Performing Artist of the Year.

After more than 25 years in music, learning all facets of the business, he’s become not only a great musician but also a skilled business person. His dedication has earned him an unimpeachable reputation as a truly independent artist and entrepreneur - Julian Taylor now owns his legacy.

---
Julian Taylor, auteur-compositeur-interprète basé à Toronto, est l'une de ces étoiles qui ressemblent à un phénix. Son premier moment dans le ciel a commencé et s'est terminé avec le groupe à succès Staggered Crossing. Après leur séparation, Julian aurait pu s'en aller, mais au lieu de cela, il s'est remis au travail, en commençant par le bas. Julian a fondé Bent Penny Records, faisant jouer ses muscles d'entrepreneur bricoleur qui l'ont porté tout au long de sa carrière.

Il y a eu des moments d'impact lorsqu'il a formé le Julian Taylor Band et sorti deux albums. Mais il ne s'agissait que d'étapes dans le processus. Lorsqu'il a décidé de réduire ses chansons à l'essentiel et de se lancer en solo avec son album soul-folk 2020, The Ridge, sa carrière s'est à nouveau élevée au-dessus de l'horizon et a brillé plus fort que la première fois. Essentiellement acoustique et chanté dans la chaude voix de baryton caractéristique de Julian, The Ridge lui a valu deux nominations aux prix JUNO, un prix de musique folk canadienne pour artiste solo, cinq nominations aux prix de musique amérindienne, ainsi qu'une nomination au prix de musique Polaris. En 2022, Taylor a sorti son album suivant, Beyond the Reservoir. Il reçoit une nomination aux Country Music Association of Ontario Awards dans la catégorie Artiste roots de l'année, une nomination aux JUNO Awards dans la catégorie Artiste autochtone contemporain de l'année, et deux nominations aux Ontario Folk Music Awards dans les catégories Chanson de l'année et Artiste interprète de l'année.

Après plus de 25 ans passés dans la musique, à apprendre toutes les facettes du métier, il est devenu non seulement un grand musicien, mais aussi un homme d'affaires compétent. Son dévouement lui a valu une réputation irréprochable d'artiste et d'entrepreneur véritablement indépendant - Julian Taylor est désormais propriétaire de son héritage.

Steve Kassay

Immediate Past Chair


Following a few years on the road chasing the rock star dream, Steve moved from playing music to playing records. His radio career has taken him through stations and various broadcasting companies in Toronto, Central and Southern Ontario, and nationally syndicated live shows - in production, programming, on-air, Music Director and Program Director capacities. Now Vice-President, Programming for Durham Radio Inc., Steve manages operations for KX-96, KX-947, 94.9 The Rock, CKDO, 929 The Grand and CIWV-FM. From Country to Rock to AC formats, the common denominators for Steve are a passion for radio, music and the performers whose style make it all happen.
~ ~ ~
Après quelques années passées sur la route à poursuivre le rêve d'une rock star, Steve est passé de la musique à l'enregistrement de disques. Sa carrière dans la radio l'a amené à passer par des stations et diverses sociétés de radiodiffusion à Toronto, dans le centre et le sud de l'Ontario, ainsi que par des émissions en direct syndiquées à l'échelle nationale - dans des fonctions de production, de programmation, d'antenne, de directeur musical et de directeur des programmes. Aujourd'hui vice-président de la programmation de Durham Radio Inc. Steve gère les opérations de KX-96, KX-947, 94.9 The Rock, CKDO, 929 The Grand et CIWV-FM. Des formats Country au Rock en passant par AC, les dénominateurs communs de Steve sont la passion pour la radio, la musique et les artistes dont le style permet à tout cela d'exister.

Industry Advisory Council

Sam Arraj


Sam Arraj is a CPA, CA and the owner of “Seeds & Company”, an accounting practice that serves a broad rage of sectors, with a specific focus on music and entertainment through their “Rock N Revenue” brand. Sam’s financial expertise specific to the music and entertainment industry is an asset to the CMAO. Formerly President of the Country Music Association of Ontario and an on-going music fan believes in giving back to the community, which is why he has served on the CMAO board since 2011. In addition, Sam publishes a blog focused on the music industry called Music Biz Finance (www.musicbizfinance.com).
---
Sam Arraj est CPA, CA et propriétaire de "Seeds & Company", un cabinet d'expertise comptable qui dessert un large éventail de secteurs, avec un accent particulier sur la musique et le divertissement à travers leur marque "Rock N Revenue". L'expertise financière de Sam, spécifique à l'industrie de la musique et du divertissement, est un atout pour la CMAO. Ancien président de l'Association de musique country de l'Ontario et amateur de musique, Sam croit qu'il est important de redonner à la communauté, et c'est pourquoi il siège au conseil d'administration de l'AMCO depuis 2011. De plus, Sam publie un blogue axé sur l'industrie de la musique intitulé Music Biz Finance (www.musicbizfinance.com).

Dayna Bourgoin


Dayna Bourgoin (National Music Director, Pure Country Radio) A 20+ year veteran of the music and broadcasting industry, Dayna Bourgoin is currently the National Music Director for Pure Country Radio and oversees music programming and national content development for the brand. Dayna got her start at CKBY in Ottawa in 1999. In 2003, she became the Music Director at CMT Canada. She launched her own promotion and publicity company in 2009 and was then hired at 604 Records/Simkin Artist Management where she helped Dallas Smith launch his country music career. Dayna moved back to radio in 2014 to help with a format flip from Classic Hits to Country. She was also part of the team that re-branded 16 stations across Canada to Pure Country. (iHeartRadio Canada)
---
Dayna Bourgoin (directrice nationale de la musique, Pure Country Radio) Forte de plus de 20 ans d'expérience dans l'industrie de la musique et de la radiodiffusion, Dayna Bourgoin est actuellement directrice nationale de la musique pour Pure Country Radio et supervise la programmation musicale et le développement du contenu national pour la marque. Dayna a fait ses débuts à CKBY, à Ottawa, en 1999. En 2003, elle est devenue directrice musicale de CMT Canada. Elle a lancé sa propre entreprise de promotion et de publicité en 2009 et a ensuite été embauchée par 604 Records/Simkin Artist Management, où elle a aidé Dallas Smith à lancer sa carrière dans la musique country. Dayna est retournée à la radio en 2014 pour participer au changement de format de Classic Hits à Country. Elle a également fait partie de l'équipe qui a changé la marque de 16 stations à travers le Canada pour Pure Country. (iHeartRadio Canada)

Tracy-Ann Gagnon


Tracy-Ann Gagnon n'a pas commencé à jouer de la guitare à l'âge de 4 ans. Au secondaire, elle n'a jamais fait partie du groupe de l'école et n’en a pas fondé un avec ses amis. Bien qu'elle ne joue d'aucun instrument, elle a toujours été attirée par les arts et la culture et savait qu’elle voulait en faire une carrière. Tracy-Ann est actuellement responsable des communications et marketing Label chez LaFab Musique, une maison de disques et de gérance d’artistes qui se concentre à promouvoir et répondre aux besoins des artistes francophones de l’Ontario. Dans le cadre de ses fonctions, elle a la chance d’accompagner les artistes d’un océan à l’autre et de coordonner de nombreux projets et événements tels que les réseaux sociaux, les tournées, les albums, les vidéoclips et des vitrines. Elle est particulièrement fière de son rôle dans l'inclusion de la communauté francophone et la création de la catégorie “Francophone artist or group of the year” au Gala de la Country Music Association of Ontario.
***
Tracy-Ann Gagnon did not start playing guitar at the age of 4. In high school, she was never in the school band and did not start one with her friends. Although she does not play any instruments, she has always been drawn towards the arts and culture sector and knew she wanted to make a career out of it. Tracy-Ann is currently Head of Communications and Marketing at LaFab Musique, a record label and artists management company that focuses on promoting and meeting the needs of Francophone artists in Ontario. As part of her functions, she has the opportunity to support artists from coast to coast and to coordinate numerous projects and events such as social medias, tours, albums, music videos and showcases. She is especially proud of her role in the inclusion of the Francophone community and the creation of the “Francophone artist or group of Year" category at the Country Music Association of Ontario award show.

Andy Hawke


Andy Hawke has worked in the Canadian music industry for over 15 years. Through that time he has worn many different hats and gained unique skills and perspective from each position, including label, distributor, management, marketing, event booking/promotions, and as a performing artist. Andy is a strong supporter in the fight for artist rights and offering fair and equal opportunities that help foster long-term relationships.
---
Andy Hawke travaille dans l'industrie musicale canadienne depuis plus de 15 ans. Au cours de cette période, il a porté de nombreux chapeaux différents et a acquis des compétences et une perspective uniques à chaque poste, notamment en tant que label, distributeur, gestionnaire, marketing, réservation d'événements/promotion et artiste interprète. Andy est un fervent partisan de la lutte pour les droits des artistes et de l'offre d'opportunités justes et égales qui favorisent les relations à long terme.

Dale Peters


Dale Peters first love is music as it continues to grow stronger every day. He was raised in a family where they had a piano and organ. Thrilled to have taken four years of piano lessons only to move himself into the church choir where he found out that singing was not his calling. During his late teens/early twenties he worked with a music retailer in Calgary and Edmonton until hired by BMG (formerly RCA/Arista) in 1984. Dale worked with BMG for 20 years then went out on his own to work with artists calling his company Dale Speaking. He has had great success learning the ropes as an entrepreneur taking the skills (radio tracker, marketing, sponsors/branding, publishing, artists and relations, built relationships with Radio Broadcasters) of his BMG days. Dale Speaking has been thriving since 2004, with his main client MDM Recordings. Always challenging himself learning about social media platforms/advertising and DSP's. Success include working with Paul Brandt, Jimmy Rankin, City in Colour, Arkells, BushX, Bobby Wills, Don Amero, Jess Moskaluke. Today his success continues with MDM helping them with skills aforementioned with his main job as radio tracker. Two #1 singles (Jess Moskaluke, Tyler Joe Miller) this year during the early part of COVID-19.
---
Le premier amour de Dale Peters est la musique, qui ne cesse de se renforcer chaque jour. Il a été élevé dans une famille qui possédait un piano et un orgue. Ravi d'avoir suivi quatre années de cours de piano, il s'est retrouvé dans la chorale de l'église où il a découvert que le chant n'était pas sa vocation. À la fin de l'adolescence et au début de la vingtaine, il a travaillé pour un détaillant de musique à Calgary et à Edmonton jusqu'à ce qu'il soit embauché par BMG (anciennement RCA/Arista) en 1984. Dale a travaillé pour BMG pendant 20 ans, puis s'est mis à son compte pour travailler avec des artistes sous le nom de sa société Dale Speaking. Il a eu beaucoup de succès en apprenant les ficelles du métier en tant qu'entrepreneur, en prenant les compétences (radio tracker, marketing, sponsors/branding, édition, artistes et relations, relations avec les radiodiffuseurs) de l'époque où il travaillait pour BMG. Dale Speaking prospère depuis 2004, avec son principal client MDM Recordings. Il se remet toujours en question en apprenant les plateformes de médias sociaux, la publicité et les DSP. Il a notamment travaillé avec Paul Brandt, Jimmy Rankin, City in Colour, Arkells, BushX, Bobby Wills, Don Amero, Jess Moskaluke. Aujourd'hui, son succès se poursuit avec MDM, qu'il aide avec les compétences susmentionnées, son travail principal étant le suivi des émissions de radio. Deux singles #1 (Jess Moskaluke, Tyler Joe Miller) cette année pendant la première partie du COVID-19.

Derek Schwartzentruber


Derek Schwartzentruber is a former Booking Agent for bars and festivals, former band manager, and has been a Professional DJ for the past 26 years. He owns Schwartzentruber Music Services along with his wife Tammie. He is also National President and Chairman of the Board of the Canadian Professional DJ Association, Canada’s largest DJ Association. As President, Derek is responsible for various duties including, overseeing the daily operations of the Association and managing a group of regional team leaders, rewriting the Bylaws and making amendments on an annual basis. He has organized and hosted the last 4 Annual General Meetings for the Association, and all the leadership conferences. He is also experienced in budgeting, online training through zoom and hosting workshops. In addition, Derek is the Negotiator for the CPDJA with Connect Music, a division of Entandem. (Socan, Resound & Connect).
---
Derek Schwartzentruber est un ancien agent de réservation pour les bars et les festivals, un ancien manager de groupe et un DJ professionnel depuis 26 ans. Il est propriétaire de Schwartzentruber Music Services avec sa femme Tammie. Il est également président national et président du conseil d'administration de l'Association canadienne des DJ professionnels, la plus importante association de DJ au Canada. En tant que président, Derek est responsable de diverses tâches, notamment la supervision des opérations quotidiennes de l'Association et la gestion d'un groupe de chefs d'équipe régionaux, la réécriture des statuts et les modifications annuelles. Il a organisé et accueilli les quatre dernières assemblées générales annuelles de l'association, ainsi que toutes les conférences sur le leadership. Il a également de l'expérience en matière de budgétisation, de formation en ligne par le biais de zoom et d'organisation d'ateliers. En outre, Derek est le négociateur du CPDJA avec Connect Music, une division d'Entandem. (Socan, Resound & Connect).

Tina Simpkin


Spending the better part of her career in the entertainment industry, Tina started out as a Marketing Manager in Toronto (for Sony Music and then Universal) and then moved to Los Angeles with MCA Records (part of the Universal family of labels) as a Marketing Director. Working with artists such as Shaggy, Semisonic, Sammy Hagar, Soul Asylum, Mary J. Blige, Kardinal Offishall, Live and more, she’s helped shape the careers of many artists. In addition she also led and implemented one of the first urban street teams in Canada at Universal Music which became one of the premiere labels in the genre. This all led her to head up the Canadian Entertainment Relations division of Gibson Brands in Toronto for 10 years. Bringing music together with fashion, sports, wine, food, and major events across North America. At Gibson, Tina became very involved with marketing and artist development across all genres and worked closely with the JUNO Awards, the CCMA's and a number of regional and national associations. Passion for music and experience have led her to working with some of the best clients that include Indie Week Canada, Cavendish Beach Music Festival, PRS Guitars, Crooks Rapids Countryfest, Leanne Pearson, Amanda Rheaume, Petric, River Town Saints, Big City Lights, Coty Robinson and Lemon Cash.
---
Ayant passé la majeure partie de sa carrière dans l'industrie du divertissement, Tina a commencé comme directrice du marketing à Toronto (pour Sony Music puis Universal), puis a déménagé à Los Angeles chez MCA Records (qui fait partie de la famille des labels Universal) en tant que directrice du marketing. Travaillant avec des artistes tels que Shaggy, Semisonic, Sammy Hagar, Soul Asylum, Mary J. Blige, Kardinal Offishall, Live et bien d'autres, elle a contribué à façonner la carrière de nombreux artistes. En outre, elle a dirigé et mis en place l'une des premières équipes de rue urbaines au Canada chez Universal Music, qui est devenu l'un des premiers labels du genre. Tout cela l'a amenée à diriger la division canadienne des relations avec le monde du spectacle de Gibson Brands à Toronto pendant 10 ans. Elle a réuni la musique, la mode, le sport, le vin, la gastronomie et les grands événements dans toute l'Amérique du Nord. Chez Gibson, Tina s'est beaucoup impliquée dans le marketing et le développement d'artistes de tous genres et a travaillé en étroite collaboration avec les JUNO Awards, les CCMA's et un certain nombre d'associations régionales et nationales. Sa passion pour la musique et son expérience l'ont amenée à travailler avec certains des meilleurs clients, notamment Indie Week Canada, Cavendish Beach Music Festival, PRS Guitars, Crooks Rapids Countryfest, Leanne Pearson, Amanda Rheaume, Petric, River Town Saints, Big City Lights, Coty Robinson et Lemon Cash.

Francophone Advisory Council

Kristine St-Pierre


Nicole Lefaive


Reney Ray